Terug naar de basis- Jouw waarom

 
Services2.jpg

Om de hoek komt een koffietentje en achter de bomen die gekapt worden komt ineens een hotel tevoorschijn. Soms kijk je om je heen en lijkt het wel of iedereen toekomst ziet in de horeca. 

De grootste overeenkomst van al die ondernemers; ze willen onderscheidend zijn, maar voorzien in gelijkwaardige behoeftes van de klanten. Op zo’n moment vraag jij je af hoe je klanten kunt behouden. 

Zodra jij je gaat verdiepen in alle mogelijkheden om meer op te vallen in de markt, komt er zoveel informatie op je af dat je waarschijnlijk niet weet waar je moet beginnen. En dan moet je ook nog eens die focus houden op je dagelijkse werkzaamheden!

Ik snap je helemaal, want ik zat in dezelfde situatie. Ik deed waarvan ik dacht dat het goed was. Soms pakte de keuzes fantastisch uit en soms was het een enorme tegenslag. Ik besloot terug te gaan naar de basis en me te focussen op wat ik tijdens mijn studie geleerd heb. Ik maakte belangrijke keuzes die mij hebben gebracht waar ik nu ben & die mijn hart sneller laten kloppen. 

Een wijze les die ik leerde en mij elke dag nog steeds bewust laat nadenken over mijn keuzes is de volgende;

‘Elke keer als jij ergens ‘ja’ tegen zegt, zeg je ook ’nee’ tegen iets anders en het is heel goed om daar bewust van te zijn’. De echte vraag is wat win je als je aan de andere kant iets verliest.

Door bewuste keuzes te maken ben ik klanten verloren, maar heb ik er ook zoveel mooie opdrachten voor terug gekregen. En al die opdrachten geven mij nu energie, omdat ik bewust een richting kies. Die positieve energie gun ik jou ook, daarom wil ik samen met jou terug naar jouw basis.

Jouw hart ligt bij ondernemen, het opbouwen en laten draaien van jouw zaak, om zoveel mogelijk klanten een glimlach op hun gezicht te bezorgen. Die glimlach betekent dat jij je werk goed hebt gedaan, namelijk het oplossen van het probleem van de klant. En dat is jouw grootste prioriteit. 

Dit werk doe jij elke dag met liefde en passie, want jij creëert iets wat jouw klant waardeert en waar de klant bij jouw voor terug komt. Het liefst voorzie je zoveel mogelijk mensen in hun behoefte.

Omdat jij als ondernemer het hart van de zaak bent, is jouw waarom de belangrijkste reden tot succes. Om te beginnen is het handelen vanuit jouw waarom in combinatie met de wensen van jouw ideale klant de basis van jouw onderneming. 

Jouw klanten zijn namelijk op zoek naar de oplossing van hun probleem en jij kunt ze daarbij helpen. Dan is het belangrijk dat jouw normen en waarden overeenkomen met die van jouw ideale klant, zodat ze bewust voor jou kiezen. 

Daarom wil ik je vragen om terug te gaan naar jouw persoonlijke basis en eens na te denken over waarom jij doet wat je doet, wie jij bent en wat jouw uniek maakt. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen en waar krijg je energie van. Wanneer je een duidelijk antwoord kunt geven op die vragen, is de belangrijkste basis gelegd. Dan kun jij je communicatie en uitingen richten op de klanten die zichzelf zullen herkennen in wie jij bent. 

Ik ben ervan overtuigd; In elke onderneming schuilt een succes, als de basis goed is!